Chokladchiapudding

Åh! Vilken underbar vecka det har varit. Jag har verkligen njutit till max av mammaledigheten. Visst har det varit, framförallt kaosmornar när Teodor ska till föris men lite kaos får man räkna med.
Josef åker till Danmark på söndag och är borta i fyra dagar… vi får se hur mycket kaos vi kommer att uppleva då.

Jag har den här veckan börjat känna att jag orkar ta mig ut på lite längre promenader istället för de 10-20 jag orkat gå tidigare. Att energin kommer tillbaka är ett gott tecken på att järnvärdet stiger.

Den här vekan har jag orkat gå 40-60 minuter. Ingen nämnvärt snabb promenad men ändå rörelse och ökade hjärtslag.

Tre förmiddagar har denna chokladchiapudding varit mitt förmiddagsmellanmål.
Ni måste prova!

Hoppas ni får en underbar helg!

Choklad chiapudding en portion 

2 msk chiafrön
1/2 tsk agavesirap
circa 1-1.5 dl valfri mjölk
cirka 3 tsk kakao

Blanda samman alla ingredienser och ställ in i kylen över natten.
Toppa med valfritt tillbehör. Fungerar lika bra som frukost, mellanmål eller varför inte som efterrätt.

Hur du får någon i din omgivning att träna eller göra en livsstilsförändring

Ibland dyker det upp kunder som frågar hur de ska få sina anhöriga till att börja träna. Grejen är den att du aldrig någonsin kan tvinga någon till att göra en livsstilsförändring. Det kommer bara ta mer energi ifrån dig, till ingen nytta och risken är att ni istället kommer att hamna i konflikt med varandra. Men man kan göra något!

Det är att verka som en inspirationskälla. Istället för att säga hur de bör göra är att visa dem. Var ett gott exempel. Ett gott exempel på hur du lever hälsosamt, hur du balanserar ditt liv mellan kost, träning och livets gottigheter. Det är här du kan göra skillnad för personen i fråga. Sedan är det upp till din anhöriga att göra förändringen. Men chansen är större att de lyckas om de ser hur bra det får dig att må. Både fysiskt och psykiskt!

Ny vecka

Måndag och ny vecka. En möjlighet att skapa något. Klyschigt men sant. Antingen låter du veckan rulla på samma vanligt eller så stannar du upp och sätter ett mål för veckan eller gör något för dig. Något som får dig att må bra, eller stanna i nuet och verkligen se dig omkring vad du har.

Passa på och känn tacksamhet. Det här veckan lovar jag mig själv att ta mer tid för mig själv. Göra mer av sådant som laddar batterierna.

Vad har du för intention för veckan?