Gravid v 29

Sista veckan i denna trimester. Än så länge har jag känt mig rätt så stark på gymmet. Men från och med nästa vecka så tänker jag att jag ska försöka att sänka vikterna en aning och köra 15 repetitioner eller mer istället för de 12 jag gjort innan. För att försöka bli mer uthållig! Jag kommer fortsätta att fokusera mycket på baksidan av kroppen men än så länge har alla de övningarna jag kört innan känts bra och magen har inte nämnvärt varit i vägen.

Om man jämför med när jag väntade Teodor så kunde jag inte träna alls och nu går jag snart in i vecka 30 och kan fortfarande träna. Heja kroppen!!!

Något som förvärrats den här veckan är min halsbränna. Vissa stunder kan jag vara säker på att om ja bara öppnar munnen tillräckligt mycket så kan jag se en fot sticka ut. Det känns verkligen som om bebis ligger högt upp nu och jag längtar så mycket till när magen sjunker igen. Sömnen blir ju tyvärr rätt lidande av detta då jag ofta får försöka att sitta upp.

Imorse fick jag till och med gå och kräkas… det känns som att jag går runt och är mätt hela tiden. Nåja, jag åkte iallafall till gymmet och tog ett lugnt benpass, trots att det egentligen var vila idag. Inget direkt tempo, inget flås, knappt något svett utan mer låga vikter och fokus på att hitta kontakten.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.