Ändra dina tankebanor

Att lämna ett år och kliva in i ett annat år med nyårslöften och känslan av en ny start av ett nytt år kan vara svårt.
Själv har jag aldrig några nyårslöften om att komma i form. Vill man komma i form kan man göra det mitt i veckan året runt.
Jag vill ge dig lite tips på vägen, hur du kan tänka för att lyckas med ditt nyårslöfte, oavsett om det handlar om att äta bättre, bli ditt starkare jag eller våga satsa på dina drömmar.

Börja mjukt. 
Gå inte från noll till 110% på en gång. Börja lite mjukt. Om du går från noll till hundra på en gång är risken stor att du klarar av ett par veckor, sedan kommer motgången och då struntar man i det överhuvudtaget. Smyg in bra saker att äta eller börja med att vardagsmotionera mer och lägg in ett träningspass i veckan.

Var inte för hård mot dig själv. 
Genom att trycka ned dig själv så kommer det inte få dig till att må bättre, snarare tvärtom.

Planering.
Planering är a och o. Planera dina dagar så mycket som det går. Gör matlådor, lägg fram träningskläder, vilka dagar ska du träna på och när ska du vila?

Var förberedd.
Var förberedd på att motgångar kommer att komma. Hur hanterar du dem då? Om du vet att du dippar i humöret och känner sötsug efter jobbet vid 16:00, ha med dig en liten näve nötter eller ett annat mellanmål för att stilla suget.

Motivationen
En otroligt viktig punkt till att du ska lyckas är varför? Varför har du ditt mål? Varför vill du utvecklas? För vem? Ligger motivationen i att ändras för någon annans skull är risken stor att du inte kommer att lyckas nå målet. Hitta din motivation!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.