Hitta rutiner igen efter semestern

Nu är många tillbaka ifrån semestern. Och många tänker att det nog ska bli skönt med rutiner i vardagen igen. Mitt tips idag blir att verkligen inte ställa om sig från noll till hundra med en gång. Gå inte ifrån ingen träning alls till att träna fyra dagar i veckan. Gå inte ifrån att ha ätit snacks varje dag till att äta strikt med ägg, kvarg och rena produkter. Vill man ha en långsiktig förändring så är det viktigt att trappa upp träningen långsam. Och träning ska ju vara rolig och inte något tvång för att du ska försöka att kompensera den missade träningen under semestern. Maten ska inte bli strikt till 110% bara för att man valt att äta godis varje dag. Nej jag skriver inte unna sig. För jag unnar mig aldrig godis. Jag äter godis för att jag är sugen. Godiset är ingen belöning. Men det kan vi ta i ett annat inlägg.

Så försök att trappa upp träningen långsamt. Vänj dig med maten långsamt. Och ha inte dåligt samvete. All träning som blir av är bra. Väljer du att ta en kaka till eftermiddagskaffet så ha inte dåligt samvete för det. Försök att fokusera mer på det positiva. Gör en liten förändring om dagen, så ska ni se att det blir en hälsosamt och mer långsiktigt!

Små små steg framåt!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.