10 hemmaövningar

Idag bjuder jag på ett träningsprogram som du kan utföra hemma med eller utan redskap. Huvudsaken är att du inte behöver gå hemifrån för att träna igenom hela kroppen. Jag brukar träna hemma en gång i veckan. Oftast så blir det träning för enbart rumpa eller axlar eller både och. Anledningen till att jag bara tränar dessa hemma är att jag har splitat kroppen i olika muskelgrupper när jag tränar. Och just axlar och rumpa tränar jag flera gånger i veckan då det är något jag vill bli stark i.

Hur eller hur, hemmaprogrammet var det.

1. Knäböj
2. Armhävningar
3. Omvänd rodd
4. Ryggresningar
5. Dips
6. Utfall
7. Crunches
8. Mountinclimbers/Burpees/step up (konditionshöjande)
9. Höftlyft
10. Plankan (så länge du orkar och kan hålla en god teknik)

Om du inte har värmt upp innan så kan du ta det lite lugnare första varvet. Alternativt att du värmer upp med hopprep, krysshopp eller jogg på stället i cirka 5 minuter så att du känner att du blir varm och får upp pulsen.

Kör 12 reps på 3 sets under 3 varv. Så ska du se att svetten sprutar. Tänk på att hålla vilan mellan seten på cirka 15 sekunder.
Efter ett varv ta och vila så du känner att pulsen sänkts något men inte för mycket.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.