Träna rumpan

När jag tränar rumpa och ben så kör jag aldrig samma övningar. Det är alltid ett par till tre övningar jag alltid byter ut. Detta med anledning till att jag hela tiden vill utvecklas och för att hela tiden få med hela benen.
Däremot har jag alltid en övning som jag kör när jag tränar ben och rumpa och det är höftlyft. Det är en bra övning där man får upp flåset, den är enkel att göra hemma och jag älskar kontakten man får i muskulaturen.

Just för tillfället är jag inne i en period där jag tränar ben en dag i veckan och tränar rumpan två dagar i veckan. Mina specifika rumppass kör jag hemma. Man kommer rätt långt med ett gäng gummiband, några hantlar och en pilatesboll hemmavid.

Övningar som jag körde häromdagen var: 

Höftlyft med gummiband och vikt 8-12 reps x 5 sets
Bulgariska knäböj med/uatn vikter i händerna 8-12 reps x 3 sets
Kickbacks med gummiband 20 – 25 reps x 3 sets
Krabbgång med gummiband (här går jag oftast fram och tillbaka tills rumpan krampar)
Kissande hunden med gummiband 20-25 reps x 3 sets

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.