Overnight oats

Vilket sjuhelsikes ben- och axelpass det blev igår! Jag var låg på energi i stort sätt hela dagen igår och kände verkligen inte för att gå till gymmet när det väl blev dags och soffan höll mig i ett stenhårt grepp. Jag försökte känna efter om det var kroppen som behövde en vilodag eller om det bara var latheten i mig som försökte säga mig något… så jag tog på mig träningskläderna innan jag bestämde mig. Det var garanterat latmasken i mig som försökte hålla mig hemma.
Väl på gymmet så blev det som sagt ben och axlar som avslutades med intervaller på löpbandet.

Övningar som kördes igår var:

Axelflyes
Axelpress med stång
Axelpress med hantlar
Shrugs

Benpress
Squats
Sumo squats
Pistol squats
Benspark

Avslutade passet med att springa på löpbandet 30 sekunder och spurta 30 sekunder i 20 minuter. Hjärtat ska också få sitt!

Till frukost hade jag förberett en overnight oats med kardemumma.

Overnight oats en portion

1 dl glutenfria havregryn
1 dl mandelmjölk
kardemumma
2 tsk chiafrön

Börja med att blanda havregryn och chiafrön med mjölken. Krydda efter smak och tycke. In i kylen över natten. På morgonen plockar du fram den och toppar med valfritt tillbehör.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.